Teknisk studentereksamen
“Synthetic Media: How deepfakes could soon change our world”, YouTube, 11-10-2021.
Viewed 18-08-2022.
https://www.youtube.com/watch?v=Yb1GCjmw8_8
Sze-Fung
Lee and Benjamin C. M. Fung, “The use of deepfakes can sow doubt, creating confusion and distrust
in viewers”, The Conversation website, 08-05-2022. Viewed
18-08-2022.
https://theconversation.com/the-use-of-deepfakes-can-sow-doubt-creating-confusion-and-distrust-in-viewers-182108
Photo
by Louise Kennerley, State Library. New South Wales website, 09-04-2022.
Viewed
19-08-2022.
https://www.sl.nsw.gov.au/sites/default/files/dsc_1817.jpg
Hent din template her: Template.docx
Write an argumentative essay in which you account for and discuss issues of
deepfakes.
Give your essay an appropriate headline which reflects your thesis
statement.
Word count: 700-1000 words
Source material:
Your essay must include references to the entire source material.
All sources must be documented.
Find fem adjektiver (tillægsord) i nedenstående videoklip, og find et synonym til hvert tillægsord, der passer ind i konteksten. Udfyld skemaet nedenfor.
Uddrag fra: "Synthetic Media: How deepfakes could soon change our world"
Adjektiv | Synonym | |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. |
Skriv en sammenhængende tekst om billedet på 75 til 125 ord, hvor du anvender følgende fem præpositioner (forholdsord): on, in, at, to, with.
Marker de fem forskellige præpositioner i din tekst.
Foto af Louise Kennerley (2022)
Find verballeddene (udsagnsleddene) i nedenstående fem sætninger.
Indsæt verballeddene fra sætningerne i skemaet herunder, og angiv, hvilken tid de står i. Afgør for hver sætning, om verballeddet er aktivt eller passivt.
Uddrag fra: "The use of deepfakes can sow doubt, creating confusion and distrust in viewers"
Verballed | Tid | Aktiv/passiv | |
1. | |||
2. | |||
3. | |||
4. | |||
5. |
Vælg tre verballed (udsagnsled) fra nedenstående tekststykke, og omskriv dem til henholdsvis perfektum (førnutid), præteritum (datid) og pluskvamperfektum (førdatid), som angivet i skemaet nedenfor.
Deepfakes are based on technology known as generative adversarial networks in which two algorithms train each other to produce images. While the technology behind deep fakes may sound complicated, it is a simple matter to produce one. There are numerous online applications such as Faceswap and ZAO Deepswap that can produce deepfakes within minutes. [...] Deepfakes are the perfect tool for disinformation campaigns because they produce believable fake news that takes time to debunk. Meanwhile, the damages caused by deepfakes — especially those that affect people’s reputations — are often long-lasting and irreversible. Sze-Fung Lee and Benjamin C. M. Fung,
“The use of deepfakes can sow doubt, creating confusion and distrust in viewers”
|
Dit 1. valgte verballed fra teksten | Din omskrivning af verballed til perfektum |
Dit 2. valgte verballed fra teksten | Din omskrivning af verballed til præteritum |
Dit 3. valgte verballed fra teksten | Din omskrivning af verballed til pluskvamperfektum |
Hvis du citerer, skal du angive kilde.
Alt anvendt materiale skal være engelsksproget
og angives med kildehenvisninger.
Du kan henvise til dele af video- og lydklip,
f.eks. ved at angive afspillerens minut- og sekundtal for henholdsvis starten og slutningen af
klippet.
Generel skabelon for henvisninger til teksterAlle henvisninger angives i fodnoterHenvisning til kilderne (sources) i opgavematerialet “Support for gun control just hit its lowest point in almost a decade” (l.15 eller ll.15-17) Henvisning til videoer i kilderne (sources) i opgavematerialet ”Why Americans Love Guns” (01:23-02:12) Ved evt. brug af materiale fra undervisningen skal kilden angives |
Teksternes ortografi og tegnsætning følger forlæggene. Trykfejl er dog
rettet.
Opsætningen følger ikke nødvendigvis forlæggene. Dog følges forlægget nøje, hvor
opsætningen på den ene eller anden måde indgår i opgaven.
Den samlede eksaminationstid for Assignment 1-5 er fem timer. Besvarelsen bedømmes som en helhed ud fra de
faglige mål for niveauet. Der lægges vægt på beherskelse af det engelske sprog, forståelse af forlægget og
færdighed i skriftlig fremstilling på engelsk.
Ved besvarelse af de grammatiske opgaver i Assignment 1-4
anvendes faglige betegnelser på dansk, engelsk eller latin.
Det anbefales, at du skriver din besvarelse i skabelonen, som hentes ved klik på Template i menuen til venstre. Besvarelsen afleveres i ét dokument med opgaverne i rækkefølgen 1-5.
Vær opmærksom på, at du ikke må nævne dit eget navn i din opgavebesvarelse, hverken i sidehovedet eller i Assignment 5. |
Fredag den 9. december 2022
Kl. 9-14.00